Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArvold, Bridget; Albright, Maureen
TitelTensions and Struggles: Prospective Secondary Mathematics Teachers Confronting the Unfamiliar.
Quelle(1995), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Educational Change; Higher Education; Mathematics Education; Mathematics Teachers; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Teacher Attitudes
AbstractBeing open to new ideas is instrumental for the professional development of teachers. Using numerous case studies of prospective teachers' beliefs as a backdrop, this study investigated the tensions and struggles four prospective teachers encountered as they confronted the unfamiliar. Both the formation of their belief systems and the interactions of their beliefs with the unfamiliar were interpreted as participants engaged in a discussion-, reflection-, and activity-rich proactive teacher education environment. Through the tensions and struggles associated with multiple interpretations of mathematics and issues related to multiculturalism, insights were gained into the complexities of becoming a teacher during this time of mathematics education reform. (Author/MKR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: